reklama

WYD2008 – Svetové dni mládeže

Konečne som sa dočkal aj ja. Po tom čo mi predchádzajúce stretnutia mladých nevyšli, sa tento rok konečne dočkám aj ja. Síce je to neplánované, ale je a tak sa s Vami chcem podeliť o prípravy WYD v Sydney. Téma WYD2008 je „Dostanete silu Ducha Svätého, ktorý na vás zostúpi a budete mojimi svedkami.“

Písmo: A- | A+
Diskusia  (16)

Na úvod iba trocha o Svetových dňoch mládeže alebo teda po anglicky World Youth Day. Ide o najväčšie stretnutie mladých na svete a zaviedol o pápež Ján Pavol II. Prvýkrát sa konali v roku 1984 v Ríme a potom ďalej v nepravidelných intervaloch v rôznych krajinách sveta. Naposledy v nemeckom Kolíne v roku 2005, kde sa ich zúčastnilo okolo 1,2 milióna mladých z celého sveta. Je viac ako pravdepodobné, že takéto množstvo ľudí sa počas tohto týždňa v Sydney nezíde. Jeden z hlavných dôvodov je samozrejme vzdialenosť a s tým spojené náklady na dopravu. 

V Sydney som už skoro mesiac a už keď som prišiel, tak boli mnohé ulice označené, že počas WYD budú rôzne obmedzenia. Posledný týždeň sa tieto značky rozrástli o svetelné prenosné značenia vyznačujúce obmedzenia a upozorňujú taktiež, že od 15 do 21. júla budú Svetové dni mládeže a že treba rátať so zdržaním. Takisto sa WYD dotkne aj hromadnej dopravy. Autobusy by nemali chodiť až do centra, ale mali by sa otáčať a vracať späť. Sám som zvedavý, aké to celé bude, ale však dopravné obmedzenia pre autobusy vraj začnú platiť už zajtra, tak čoskoro uvidím. V každom prípade oznamy v staniciach hovoria o tom, že to bude podujatie, ktoré navštívi najviac ľudí v histórii. To sa mi celkom nechce veriť už len kvôli olympiáde, ktorá bola v Sydney v roku 2000. Možno však mysleli úzke centrum mesta, keďže olympijské hry sa konali mimo centra. 

Dnes som bol v menšom lokálnom kostole na omši a už bolo vidieť, že tam je viac ľudí ako bežne býva. Dokonca kňaz spomínal aj jeden pár z Kene, kde vraj obidvaja šetrili na svoju cestu celé tri roky. Vraj toto je prvýkrát, čo sú mimo územia svojej krajiny. Ale boli tam aj mladí z Japonska, Kórey, USA a Írska. Dá sa predpokladať, že kvôli vzdialenosti budú väčšinu mladých tvoriť buď Američania alebo mladí z ázijských krajín a samozrejme Austrálčania, ktorí sa zídu isto z celého kontinentu.

O samotných dňoch mládeže napíšem až po ich skončení, (alebo možno už počas, ak by bolo niečo veľmi zaujímavé) takže teraz sa už nebudem viac rozpisovať.

Ondrej Sokol

Ondrej Sokol

Bloger 
  • Počet článkov:  33
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Ani neviem, čo napísať. Snáď len, že ma bavia nové technológie, ale zároveň si rád pozriem aj nejaké pamiatky. Videl som, čo som vidieť chcel a tak snáď už zostanem doma na Slovensku, lebo všade dobre - doma naj. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu