reklama

Prečo používať Skype?

Prednedávnom napísal Adam Hlavačka článok do svojho blogu o dôvodoch, prečo sa Skype neoplatí používať. Síce som nevýhody Skype-u čítal už na root.cz, ale predsa len na ten server, nechodia laici a v každom prípade sú tam iní čitatelia ako na blog.sme.sk. Keďže Skype je jeden z programov, ktoré nemôžu chýbať na mojom počítači, tak som sa rozhodol, že ho musím aspoň trošku obhájiť medzi čitateľmi SME (aby sa niektorí nezľakli:) )

Písmo: A- | A+
Diskusia  (32)

Najskôr k nevýhodám vo vyššie spomenutom článku.
Drzá Skype sieť – no toto mňa a myslím si, že väčšinu užívateľov trápiť ozaj nemusí. Ale priznám sa, že na intráku, keď som bol v Prahe, sme odsledovali jeden deň, keď prešlo cez Skype 3GB. Ale samozrejme tam bolo priame pripojene s verejnou IP adresou a gigový net.
Žrút pamäte – práve som pozrel koľko žerie môj Skype a je to niečo pod 11MB. Nie je to samozrejme málo, ale povedzme si otvorene... Je to pri tých všetkých programoch a pri súčasných pamätiach veľa?
Uzavretosť protokolu - keby som mal báť práve toho, tak isto teraz nepíšem vo Windowse:) Čo všetko robí Windows tiež nikto netuší. 
A posledná vec bola, čo použiť namiesto neho. K tomu sa ešte dostanem neskôr.

Teraz už prejdem k svojmu hodnoteniu. Najskôr základná otázka na čo? Na to, aby sme ušetrili. Stále môžeme používať telefón na volanie a klasickú poštu na písanie. Ale jednak je to strata peňazí, ale tak isto aj strata času. Čiže v každom prípade človek, ktorý je na internete potrebuje nejaký komunikačný prostriedok. Do úvahy pripadá mail, nejaká chatovacia webstránka alebo IM. Mail je samozrejme super, ale keď si chcete zavolať alebo len pochatovať, tak nie je najšťastnejšia voľba. Chatovacia webstránka je podľa mňa nepraktická a zostáva nám už iba IM. Pri výbere IM nie je najdôležitejšie, či je daný program 100% , ale či ho bude niekto iný okrem mňa používať. Spomínam si na časy, kedy mi stačila Miranda na ICQ a bol som vysmiaty, že ju mám. Ale povedzme si úprimne, kto okrem Slovákov a Čechov používa ICQ? Takže prečo Skype? Pretože ho pozná a používa každý. Jednoducho preto, že keď som stretol ľudí z Kóree, Japonska, Austrálie ale aj Číny, Ameriky či Taiwanu, tak každý z nich má Skype. Nie každý ho máva stále pustený, ale viem, že keď si chcem s niekým popísať alebo zavolať, tak sa dohodneme a stretneme sa na Skype. Prečo Skype? Pretože je to možnosť ako môžem domov zavolať zadarmo. Prečo Skype? Pretože má aj svoju Windows mobile verziu a všade tam, kde je bezplatná WIFI sieť (a to ich tu a v USA veru je požehnane) môžem zadarmo volať a písať. Jedna zo super funkcií Skype-u je synchronizácia histórie medzi mojím Skypom v PDA a v notebooku. To neviem, či niečo iné podporuje.

Čiže moja otázka znie: „Ponúka toto nejaký iný IM?“ Bohužiaľ nie. Mne je jedno a to veru úplne jedno, či mi dole svieti bublinka z Google Talk alebo fajka zo Skype. Ale koľko ľudí vo svete používa Gtalk? Každý program má chyby. Ale ako som už spomenul, pri IM nie je podstatné ktorý je najlepší, ale ktorý niekto používa.

Preto môj záver je jednoduchý. Plusy prevládajú nad mínusmi a komunikovať a priateliť sa treba a tak môj počítač má vždy aj dva IM programy a to Mirandu (pre protokol ICQ a ľudí zo Slovenska) a Skype (pre volanie a komunikáciu s ostatným svetom). 

Ondrej Sokol

Ondrej Sokol

Bloger 
  • Počet článkov:  33
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Ani neviem, čo napísať. Snáď len, že ma bavia nové technológie, ale zároveň si rád pozriem aj nejaké pamiatky. Videl som, čo som vidieť chcel a tak snáď už zostanem doma na Slovensku, lebo všade dobre - doma naj. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu