reklama

Google maps mobile

Google sa rozhodol, že znova raz vylepší svoje služby pre mobilné telefóny a PDA a vydal novú verziu Google Maps mobile. Keďže boli časy, keď som sa aktívne venoval mapovaniu slovenských BTS, tak by som chcel upozorniť na túto navigačnú novinku.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Možno ešte na úvod nejaké základné info. BTS - Base Transceiver Station je základná stanica, vďaka ktorej možeme mobilne telefonovať. Každá BTS má svoje ID, ktoré ju jednoznačne identifikuje a na základe tohto ID je schopný operátor určiť približnú polohu. V prípade dobrej databázy ID a samozrejme softvérového vybavenia mobilného telefónu je možné túto lokalizáciu spraviť aj bez operátora.  

Nie je tomu tak dávno, čo som sa rozhodol, že keď môžu mať Česi kompletnú databázu BTS, tak by nebolo od veci niečo podobné spraviť aj na Slovensku. S dobrým mobilom, menšou reklamou a samozrejme veľkou chuťou sa mi podarilo existujúcu databázu niekoľko násobne rozšíriť. Avšak bolo to všetko len o ochote ľudí s mobilom, ktorý to podporoval. Vždy som rozmýšľal  ako celý tento proces zautomatizovať.  Nič už riešiť nemusím, keďže najnovšia verzia Google maps mobile (GMM) to dokáže.  

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Na základe ID BTS dokáže GMM bezplatne a bez GPS určiť aktuálnu polohu. Samozrejme, že som to hneď aj otestoval a môžem potvrdiť, že v oblasti  Trenčína ma GMM lokalizovalo s presnosťou 1 km. V prípade husto osídlených oblastí je lokalizácia samozrejme omnoho lepšia. Treba však povedať, že v najlepšom prípade pôjde stále o stovky metrov, čiže nemožno to porovnávať s GPS.

Na mieste je otázka, že kde Google zobral ID daných BTS. Odpoveď sa skrýva v používaní GMM tých užívateľov, ktorí majú GPS prijímač. Vtedy GMM odosiela na centrálny server presnú informáciu o polohe GPS a zároveň aj všetky ID tých BTS, s ktorými mobil komunikuje. Treba pochváliť, že GMM si vypýtal súhlas na odosielanie týchto dát.  

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Mapové podklady sú už dlhšie na výbornej úrovni a GMM spravil ďalší veľký pokrok. Do budúcna by som uvítal snáď len hlasovú navigáciu a prácu offline. Google maps mobile s podporou lokalizácie na základe BTS je funkčný na viacerých typoch mobilných telefónov a presný zoznam nájdete tu

Ondrej Sokol

Ondrej Sokol

Bloger 
  • Počet článkov:  33
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Ani neviem, čo napísať. Snáď len, že ma bavia nové technológie, ale zároveň si rád pozriem aj nejaké pamiatky. Videl som, čo som vidieť chcel a tak snáď už zostanem doma na Slovensku, lebo všade dobre - doma naj. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu