reklama

Bezpečnosť i-bankingu doma a vonku

Internetové bankovníctvo u nás je zabezpečené na veľmi dobrej úrovni. Azda každý kto sa už dostane na sme.sk už niekedy skúsil ako funguje e-banking u nás. Samozrejme aj ja v Austrálii mám i-banking a tak sa chcem podeliť o jeden rozdiel medzi internet bankingom na Slovensku a mimo neho.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (20)

Hneď na úvod musím povedať, že som veľmi zvedavý ako to funguje inde a preto ak máte skúsenosti z iných krajín budem rád, keď sa s nimi podelíte v diskusii. Ja som si vyskúšal e-banking na Slovensku, v Čechách, v USA a ako som už spomenul v perexe, tak ho mám aj tu v Austrálii. Keď som bol v USA, tak som tam prvýkrát narazil na jeden rozdiel v elektronickom bankovníctve. Na Slovensku ako aj v ČR (princíp je rovnaký ako u nás) sa všetci pekne prihlásime pomocou mena a hesla a môžeme vidieť stav svojho konta. Na tom by nebolo nič neobvyklé a tak isto to funguje aj inde. Rozdiel nastáva, keď ideme robiť transakciu. Na Slovensku je nevyhnutná nejaká ďalšia kontrola (GRID karta, SMS autorizácia, elektronický token alebo najnovšíe USB čítačka kariet z Tatra banky). V niektorých bankách je požadovaná už pri vstupe ako tretí prihlasovací údaj.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

V Amerike a ani v Austrálii už žiadnu ďalšiu autorizáciu nerobím. Keďže môj kórejský spolubývajúci povedal, že u nich je to rovnako, tak mi nejde do hlavy, že prečo u nás banky robia ďalšiu kontrolu. Samozrejme, že je každá autorizácia plus a v prípade, že niekto odchytí pomocou keylogera naše prístupové údaje, tak na Slovensku sú mu stále na nič (iné políčko z GRID karty, neplatný SMS kľúč, atď). Šifrovaný prenos pri internetovom bankovníctve je samozrejmosťou ako u nás tak aj vo svete. 

Ďalšia odlišnosť je pri platbách v eshopoch. V zahraničí sa cez internet platí iba kreditkami. Takže ak odchytí niekto vaše údaje, tak ich môže bez problémov zneužiť. U nás kreditnou kartou toho cez net veľa nekúpite. Ak teda aspoň niečo :) Na Slovensku sa používa prevod na účet a ten je samozrejme 100% bezpečný, keďže predajca (internetová stránka) nemá vôbec prístup k naším údajom.

Jeden z najväčších (ak nie najväčší) internetových obchodov na Slovensku hej.sk ako elektronickú platbu ponúka iba prevod na účet. Bežne sa však na Slovensku môžeme stretnúť s user-friendly riešením jednotlivých bánk ako napríklad (Sporopay, Tatrapay, atď.). Aj to je však iba prevod na účet, ktorý je zjednodušený a netreba zadávať okrem mena, hesla a samozrejme tretieho autorizačného prístupu už nič iné.

Osobne preferujem slovenské riešenie internetového bankovníctva a dvojitej ochrany. Aj keď sa mi už stalo, že som nemal svoju GRID kartu so sebou a nemohol prevod vykonať. Osobne som zvedavý najmä ako to funguje v ostatných európskych krajinách.

Ondrej Sokol

Ondrej Sokol

Bloger 
  • Počet článkov:  33
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Ani neviem, čo napísať. Snáď len, že ma bavia nové technológie, ale zároveň si rád pozriem aj nejaké pamiatky. Videl som, čo som vidieť chcel a tak snáď už zostanem doma na Slovensku, lebo všade dobre - doma naj. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu